Sivut

perjantai 27. kesäkuuta 2014

Rotu haaveita osa 2: Havannankoira


kuva: täältä
Olix toi joku uutinen hei? ;) Sinänsä aika jännä, että mä haaveilen tällaisesta "karva turrista", koska olen aina pitänyt itseäni enemmän keskikokoisten-ja isojen koirien kannattajana (..vaikka meillä asuukin tällä hetkellä vähän keskikokoa matalampi koira..). Reinon (Miyoi`s Efesos) tavatessani mä kuitenkin aina haavelen yhä uudestaan ja uudestaan havannasta ;). Niissä on "sitä jotain", mikä on niin ihanaa <3.Turkin hoito pitää kuitenkin minut VIELÄ (huom!:vielä! ;)) vain muiden havannoiden seuraajana (..ja näänhän mä Reinoa "aika" usein ;)).
kuva:täältä
"Havannankoira-rotu on on lähtöisin Välimeren alueelta ja kehittynyt Espanjan ja Italian rannikkoalueilla. Sieltä tämän rotuisia koiria vietiin Kuubaan. Muuta ei tiedetä näiden suloisuuksien historista. Havannoita pidetään lähinnä seura/koti koirina, mutta näyttelyissä niitä näkee jonkin verran. Havannankoirat ovat yleisesti ottaen pitkäikäisiä, terveitä ja elinvoimaisia, mutta havannaiset ry suosittelee tutkituttamaan jalostukseen käytettävien koirien polvet. 

Värejä havannalla on vaikka mitä..mm.valkoinen, kellanruskea eri sävyissään, musta ja vaikka mitä eri ruskeita sävyjä. Myös edellämainittujen väriset laikut ovat sallittuja. Kokoa havannalta löytyy 23-27cm (sallittu vaihtelu väli 21-29cm). Luonteeltaan havanna on "herkkä haukkuinen", ystävällinen, leikkisä, iloinen, ernerginen ja rakastaa lapsia". 
kuva:täältä
Blogeja:

P.s. En omista kuvia ja jokaisen kuvan alla linkki mistä ne on otettu. Mikäli olet jonkun kuvan ottaja ja sinua haittaa että olen julkaissut sen täällä, niin laita kommenttia ja poistan sen kuvan (huom: en välttämättä julkaise sitä kommenttia, mutta poistan kuvan kyllä..).
Kuva: minä ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Otamme meilellämme vastaan rakentavia kommentteja & neuvoja, mutta asiattomia kommentteja emme julkaise :). Kiitos jos kommentoit! :)

T:Team.S feat.Jukka ja lainako9irat