Sivut

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Harrastuskoira..mitä se meillä tarkoittaa?


Tästä on moni eri mielipiteitä ja käsityksiä..monet luulevat. että harrastuskoirien kanssa treenataan niska limassa joka ilta ja treenataan jokatoinen ilta lajia x ja jokatoinen ilta lajia y. Tiedän kyllä, että jotkut näin tekevät, mutta mun mielestä se on ihan hullua..

Vaikka tänne tuleekin pääasiassa treeni päivityksiä, on meidän elämä muutakin: ihan normaali arkea, lenkkeilyä, sohvalla möllöttelyä sen jälkeen ja leikkimistä. Me treenataan n.4 kertaa viikossa, eli aikalailla jokatoinen päivä. Näistä pyritään 2kertaa treenata häirittynä. Meillä kuitenkaan ei ole mitään suuria tavoitteita..agilityssa on oppia eri ohjaustekniikoita ja tehdä vähän pidempiä ratoja, tokossa päästä ehkä joskus käymään muutaman kerran möllitokossa ja sen jälkeen katsoa, mitä tehdään. Tk 1.stä ei kuitenkaan ainakaan pariin vuoteen lähdetä tavoittelemaan..:D. Mätsäreissä me käydään ihan vaan sen takia, että saataisiin kehä kokemusta, ei niiden sijoittumisten tai palkintojen takia, jotka välillä jopa ahdistavat mua tuolla kaapissa. Mä kuitenkin jätän treenaamisen mieluummin väliin, jos itsellä on ärsyyntynyt tai väsynyt fiilis, koska se ei tee muuta kuin hallaa. Me treenataan sen takia, että Sisu on yllättävän energinen ja kaipaa aivotyöskentelyä. Se myös tykkää siitä, kunhan ei mene liian totiseksi ja täytyy kyllä sanoa, että meidän treenit ei tosiaankaan oo totisia..:D. Ohjatuissa treeneissä me käydään sen takia, että Sisu ei unohtaisi kaupunki käyttäytymistä ja siellä on mun mielestä kivempikin treenata, koska siellä ollaan valvovan silmän alla ja ohjaaja pystyy huomauttamaan, jos minä tai koira tekee jotain väärin.
Ja syy, miksi kirjoitan treeneistä tänne on se, että olen myöhemmin aikaisempia treeni-postauksia lukiessani huomannut, että tossa ollaan edistytty ja ihmetellyt, miten tossa on joskus voinut olla vaikeuksia :D. Mä oon huono/laiska kirjoittamaan treeneistä vihkoon, joten kirjoitan ne mieluummin tänne ja tämä on vähänniinkuin meidän treeni päiväkirja osittain..toki tänne tulee ihan normi arjestakin välillä postauksia. Eli vaikka Sisu onkin kai tavallaan harrastuskoira, ei se sitä tarkoita, että treenattaisiin niskalimassa suut yrmyssä jokailta, koska on "pakko", jotta saataisiin meriittejä.. ei tosiaankaan :D. Sisu on opettanut mulle sen, että kaiken ei tarvitse olla aina niin vakavaa ja koiran kanssa voi treenata, vaikkei koskaan edes menis kisoihin. Toivotan hyvät viikonloput kaikille! :)
P.s. Nyt, kun 5lukijaa on täynnä, on aika toteuttaa taas seuraava erikois postaus..laitan siitä kyselyn kohta tuohon sivulle ja kaikki vaan äänestämään! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Otamme meilellämme vastaan rakentavia kommentteja & neuvoja, mutta asiattomia kommentteja emme julkaise :). Kiitos jos kommentoit! :)

T:Team.S feat.Jukka ja lainako9irat